:: قلمدون آخر سال
:: قلمدان شکسته قضا
:: قلمدان کانادايی تاجيکی
:: قلمدون
:: قلمدون
:: قلمدونی قابل
:: قلمدان نيمچه فلسفی
:: قلمدون اضطراری
:: قلمدون سونتاگ
:: قلمدون
:: قلمدون
:: قلمدون
:: قلمدون
:: قلمدون
:: قلمدون - نسخه آزمايشی!
 
 
گفتگویی ویدئویی با آموزشکده توانا در باره زندگی و کنشگری  |:|   شهرآشوبی رسانه ای راه مبارزه با جمهوری اسلامی نیست  |:|   بخارا؛ رسانه نجبای ایرانی  |:|   توئیت هایی که می تواند شما را از کار بیندازد  |:|   واژه نامه کوچک مهاجرت، تبعید و آوارگی  |:|   فروغ در بریندیزی؛ برای ساخت فیلم کوتاه  |:|   قفل ارسطو، کلید حافظ، و ایمان آشوری  |:|   جامعه کلنگی یا ضعف تئوری تاریخی؟  |:|   رسانه، مرکز و پیرامون، وحدت و کثرت  |:|   تاریخ شفاهی رسانه: گفتگو با مهدی جامی  |:|   [بايگانیِ لينکدونی]
 
 
 
 

حلقه ملکوت
دفتر زمانه
سايت فيلم چرخ و فلک
خدا و انسان در گودر، لندن: اچ اند اس مدیا، 2011
ادب پهلوانی، تاریخ ادب دیرینه ایرانی از زرتشت تا اشکانیان، تهران: ققنوس، 1388
منطق الطیر رسانه های خرد
انشاالله طبقه متوسط را به خاک خواهیم سپرد
چرا استیو جابز ایرانی نبود؟
به سوی ضد-انقلاب آینده
در باره شریعت و عقلانیت
وبلاگ ایرانی: 60 هزار سردبیر
هند در هویت ایرانی
شبهای موسیقی در ریگستان سمرقند - ویدئو و عکس
از شهر خدا تا شهر دنیا
شراب نیشابور
سکس، جنسیت و عشق در ایران
زندگی خصوصی و عرصه عمومی، سوی ناگفته زندگی ایرانی
ورقی چند از تاریخ گل و گلفروشی در ایران
سیمین و شعر طلایی اش
کارت پستالهایی از تاجیکستان
سمرقند
فرهنگ تاجيک
چهره های فرهنگ تاجيک
تاجيکان از چشم دوربين
بهشت تقسيم شده
مثل نان سمرقندی
از سمرقند تا دوشنبه
هويت تاجيکی
لينکستان تاريخ ايران
Wong Kar Wai
HAWCA
Alan Sokal
Davlatmand and Whirling Tajik Dancers
The Prokudin-Gorskii Photographic Records
آرزو بر باد - پی‌دی‌اف
 




 
December 29, 2004  
قلمدون  
 

رسانه های آزاد بايد مسئولانه عمل کنند: حسن سربخشيان نامه ای دريافت کرده که از رفتار مطبوعات بنگلادش در روز زلزله اقيانوس هند می گويد:
"شهيد الاعلم مطلبي در باره نحوه برخورد مطبوعات بنگلادش در تيتر اولشان در زلزله روز يکشنبه نوشته و در آن به تيتر يک شدن پيروزی تيم کريکت بنگلادش برابر هند اشاره می نمايد در زمانی که زلزله جان هزاران انسان را گرفته است."


نشنال جئوگرافيک باز هم به خليج عربی بازگشت: ساعتی پس از انتشار گزارش بی بی سی در باره حذف خليج عربی از نسخه اينترنتی اطلس! (لينک سايت اطلس را کليک کنيد تا گوشی دستتان بيايد). مطلب لگو ماهی را هم ببينيد با عکس های واضح و توضيح هر دو سوی اين تغيير.


در اختتاميه جشنواره ايران زمين چه گذشته بود؟: بازتاب دو قطعه فيلم از دو رقص را عرضه کرده است که گويا مشکل اختتاميه بوده. رقص دوم رقص محلی نجيبانه ای است (لينک 4). رقص اول نوعی رقص شتری است که من هيچ چيزی از هنر در آن نديدم (لينک 3). ذوق هنری کجا رفته است؟ 

کار بزرگ ابطحی:
مسعود بهنود:
"آقای ابطحی چه عده ای خوششان بيايد و چه بدشان بيايد چنين افشاگری را از جمله به اين دليل کرد که باور داشت که با ادامه اين نوع رفتارها که پشت ديوار زندان ها اتفاق می افتد به کيان آن نظام و آن مذهب لطمه وارد می شود."

يک بحث جدی از همه بابت: چرا سرمايه های مالی و فکری ايران به دوبی سرازير می شود؟ نظرخواهی
بی بی سی فارسی

يک بحث جدی ديگر: چرا ما دقيقه آخر به فکر می افتيم؟: اينترنت يتيم مدتهاست دارد فيلتر می شود و از اين رسانه محبوب تر نيست. پس کی به فکر حل مشکل باشيم اگر نه همين حالا:
"يك زماني خيال مي‌كرديم نسل ما مثلا عملگراتر شده، يا حساب سود و زيان خود را مي‌كند، يا نمي‌خواهد مثل نسل قبل فنا شود كه نمي‌آيد آرمانهاي خود را خيلي جدي بگيرد و پاي آنها بايستد و برايشان هزينه بدهد. حالا مي‌بينيم نه بابا، ما اصلا مشكلمان اين حرفها نيست. اصلا حال و حوصله همين كارهاي روتين روزمره خودمان را هم نداريم. همين اينترنت نيم‌بند كه تنها جايي است كه برايمان مانده را هم قدر نمي‌شناسيم. به فكر همين تنها فضای نفس كشيدن باقي مانده هم نيستيم."
 

در گذشت سوزان سونتاگ: (تلفظ آمريکايی نام او: سانتگ) فيلسوف فرهنگ عمومی و حواشی آن؛ منتقد صريح اللهجه آمريکا؛ زنی که نام ناپدری اش را انتخاب کرد؛ طراح ايده زيباشناسی همجنسگرايی بود؛ و حمله کنندگان انتحاری 11 سپتامبر را ترسو و بزدل نمی دانست.
يادداشت کوتاه آرمن نرسسيان با چند لينک خوب. کاش می گفت در ايران چقدر شناخته شده است و کدام کارهاش چاپ شده. برای ما جماعت فرامرز مفيد بود. از بين همه اطلاعات موجود در اينترنت اگر دوست داشتيد اين نقل قول های تامل برانگيز را از او بخوانيد.

بازگشت به عقب در مدهای لباس:
مريم نبوی نژاد:
"حالا پاشنه‌هاي بلند دوباره بازگشته‌اند. برخلاف دوران نوجواني‌ما که عشقمان کفش‌هاي يقر آديداس و نايک بود و حتي توي مهماني هم دست از سرکفش‌هاي ورزشي‌امان برنمي‌داشتيم نوجوانهاي حالا برسرپوشيدن‌ پاشنه‌هاي هرچه بلندتر باهم رقابت مي‌کنند."
Send to    Friend's Email:
Your Email : 
 
نقد و نظر

سيد جان ممنون از تذکرت. اصلاح شد.

Posted by: سيبستان at December 30, 2004 2:10 PM



سلام سيبستان عزيز ,سپاس به خاطر لطفت اما مطلب مورد اشاره شما از دوستم آرمن نرسسيان است نه من.سپاسگذار مي شويم اگر اصلاحش كنيد

Posted by: seidabadi at December 30, 2004 1:55 PM



ممنون از نووا برای توضيح. حتما همين است وگرنه از آن حرکات غير موزون چيزی عقلانی - حتی عقل هنری- استنباط نمی توان کرد! باری اين ديوانگانی هستند که کارهايی شبيه به رقص می کنند و بسيار بد هم. طوری که نه رقص است نه ديوانگی!

Posted by: سيبستان at December 29, 2004 11:51 AM



اگر چه به شدت به ایران حساسم اما نمی دانم چرا این قضیه خلیج فارس و تغییر نامش و اقدام نشنال جئوگرافی و غیره انچنان مرا به هیجان و اضطراب نینداخت .شاید به این دلیل که ریشه ماجرا را جای دیگری می بینم و برای حل موضوع اگرچه امضای طومار و اعتراض و غیره را لازم می دانم اما اینها اصلا ماجرا را حل نمی‌کند.
دیگر اینکه مراقب باشیم بازی نخوریم . تا همین جا هم به اندازه کافی با هم دشمن هستیم مراقب باشیم تا به شعله ؛ هیزم بیش از این اضافه نکنند تا ماهی خود را از میان شعله افروزی‌ها بگیرند.

حس می‌کنم ماجرا چیز دیگری است و به بسیاری موارد پشت و روی پرده سیاست مربوط است بر شما به عنوان کسی که حوصله‌ی تحلیل دارید واجب است که از دید خود به ریشه های ماجرا بپردازید.
این توهم توطئه نیست ؛ این جدا توطئه است.


Posted by: Mohammad at December 29, 2004 10:25 AM



سلام آقاي سيبستان
در مورد رقص آن گروه بايد بگويم كه آن برنامه اصلا رقص نيست.گوشه اي از يك تياتر است و آن گروه از دختران ارمني در حال ايفاي نقش ديوانگان هستند.اين گروه از روسيه جايزه گرفته و يك ماه ديگر هم به آلمان مي رود.

Posted by: nova at December 29, 2004 4:27 AM


 
پيوند  
نقد و نظر 5
چاپ کن
بفرست