:: ادونيس نماينده جهانی ناشناخته برای ما
:: آن که عمل کرد و آن که خيال بافت
:: ماه و اسب
:: نوشی و نگرانی هايش
:: Love is the answer
:: روش گنجی به نتيجه رسيد
:: آن که گفت نه آن که گفت آری
:: وداع با دکتر سروش
:: آموختن از مارکس
:: دفاع از آزادی بيان: مجرد يا انضمامی؟
:: تاريخنگاری، روش شناسی بومی و فرهنگ مصرفی
:: برگ آخر کتابچه
:: ايرانيان دات کام
:: مرکز نشر دانشگاهی، رصدخانه مراغه ما
:: خشت و آينه وبلاگ
:: چنين گفت داريوش آشوری
:: حلقه فرخنده
:: مهر لعنت
:: شهر هشتم
:: زمستانی بود آن سال...
:: با همه شکستگی ارزد به صد درست
:: حلقه ملکوت
:: مايل هروی
:: دو رند خراسانی
 
 
گفتگویی ویدئویی با آموزشکده توانا در باره زندگی و کنشگری  |:|   شهرآشوبی رسانه ای راه مبارزه با جمهوری اسلامی نیست  |:|   بخارا؛ رسانه نجبای ایرانی  |:|   توئیت هایی که می تواند شما را از کار بیندازد  |:|   واژه نامه کوچک مهاجرت، تبعید و آوارگی  |:|   فروغ در بریندیزی؛ برای ساخت فیلم کوتاه  |:|   قفل ارسطو، کلید حافظ، و ایمان آشوری  |:|   جامعه کلنگی یا ضعف تئوری تاریخی؟  |:|   رسانه، مرکز و پیرامون، وحدت و کثرت  |:|   تاریخ شفاهی رسانه: گفتگو با مهدی جامی  |:|   [بايگانیِ لينکدونی]
 
 
 
 

حلقه ملکوت
دفتر زمانه
سايت فيلم چرخ و فلک
خدا و انسان در گودر، لندن: اچ اند اس مدیا، 2011
ادب پهلوانی، تاریخ ادب دیرینه ایرانی از زرتشت تا اشکانیان، تهران: ققنوس، 1388
منطق الطیر رسانه های خرد
انشاالله طبقه متوسط را به خاک خواهیم سپرد
چرا استیو جابز ایرانی نبود؟
به سوی ضد-انقلاب آینده
در باره شریعت و عقلانیت
وبلاگ ایرانی: 60 هزار سردبیر
هند در هویت ایرانی
شبهای موسیقی در ریگستان سمرقند - ویدئو و عکس
از شهر خدا تا شهر دنیا
شراب نیشابور
سکس، جنسیت و عشق در ایران
زندگی خصوصی و عرصه عمومی، سوی ناگفته زندگی ایرانی
ورقی چند از تاریخ گل و گلفروشی در ایران
سیمین و شعر طلایی اش
کارت پستالهایی از تاجیکستان
سمرقند
فرهنگ تاجيک
چهره های فرهنگ تاجيک
تاجيکان از چشم دوربين
بهشت تقسيم شده
مثل نان سمرقندی
از سمرقند تا دوشنبه
هويت تاجيکی
لينکستان تاريخ ايران
Wong Kar Wai
HAWCA
Alan Sokal
Davlatmand and Whirling Tajik Dancers
The Prokudin-Gorskii Photographic Records
آرزو بر باد - پی‌دی‌اف
 




 
November 12, 2004  
يهوديانی که مثل شارون فکر نمی کنند  
 

عجيب ترين صحنه ای که می شود تصور کرد جمع شدن يهوديان در خارج بيمارستانی است که در آن ياسر عرفات در حال احتضار است تا برای او دعا بخوانند. همه شنيديم و ديديم که يهوديان آبادی های به زور ساخته شده در مناطق فلسطينی در مرگ عرفات شادمانی کردند و مهمانی دادند و رقصيدند. در خود اسرائيل يک هفته ای که او در احتضار بود به شوخی و لطيفه ساختن با مرگ عرفات گذشت. آريل شارون هم مثل اينکه بردن نام عرفات گناه کبيره باشد حتی حاضر نشد در يادکرد مرگ او از او اسم ببرد و فقط گفت اتفاقی که افتاده نقطه عطفی تاريخی می تواند بود اگر... و همان اگرهای هميشگی.

اما يهوديان همگی چنين نيستند. خداترسانی هم در ميان آنها هست که به چيزی فراتر از نژادپرستی مذهبی و ايدئولوژی های قرون وسطايی فکر می کنند. آنها گروه بسيار فعالی هستند که خود را ضدصهيونيسم می خوانند. موشه هرش از مقامات ارشد روحانی آنهاست که سال گذشته در رام الله به ديدار عرفات رفت تا به او بگويد همه يهوديان مثل شارون فکر نمی کنند:
عرفات و خاخام ضدصهيونيست
و اين هم گروهی از همين يهوديان اومانيست و ضدصهيونيست که در هفته گذشته در خارج بيمارستان پرسی پاريس جمع شده بودند و برای عرفات دعا می خواندند و شمع روشن می کردند:
يهوديان ضدصهيونيست برای عرفات دعا می خوانند

شمع روشن کردن يهوديان برای عرفات در خارج بيمارستان پرسی در پاريس
در جستجو برای عکس های بالا اين عکس را هم يافتم. يهوديان را از نگاهی ديگر ديديد. عرفات را هم از نگاهی ديگر ببينيد. اين تصوير انسانی يک رهبر مسلمان است:بدون شرح - عکس از رويتر
پيوندها:
سايت تورات واقعی، يهوديان در برابر صهيونيسم ( Jews Against Zionism )؛ يهوديان ضدصهيونيست برای بهبود عرفات دعا می کنند در: IslamicAwakening و نيز: PalestineChronicle؛ شرح ديدار موشه هرش خاخام ضدصهيونيست با عرفات در سايت يهوديان متحد در برابر صهيونيسم: Neturei Karta
 


Send to    Friend's Email:
Your Email : 
 
نقد و نظر

Mehdi Jan: As Turkish saying goes “ san olmasidin biz girilir dikh.” Ya “ age shoma na bodid ma ha talaf mi shodim,” your wonderful and JIT (Just-In –Time) articles along with memorable photos has given the Internet a higher prestige. Your enormous effort in trying to fill the gap is a spit on those radicals from both sides, which have nothing except hate to share with each other. Every day, I woke up one hour early to increase my days from 24 hours to 25, I wonder how many hours do you woke up early to search for and write about all these. Thank you for all. They are just fantastic

Posted by: Sahand at November 12, 2004 5:29 AM



حق با توست ولی در مقابل آريل شارون که هيچ حقی برای فلسطينی جماعت قائل نيست و در مقابل صهيونيسم که جز نژاد برتر را که يهود باشد ديگران را انسان نمی بيند اطلاق اومانيست به اين دسته از يهوديان معنادار می شود. مهم نيست که انگيزه شان چيست در انگيخته به مصالحه و پذيرش حق ديگری قائل اند و اين اومانيستی است به معنای عام آن. ولی البته به معنای خاص کلمه به آنها اومانيست نمی توان گفت.

Posted by: سيبستان at November 12, 2004 4:45 AM



به جز نتورى كارتا خيلى يهودى هاى ديگر هم هستند كه مخالف صهيونيزم هستند. حتى در ميان كسانى كه خود را اسرائيلى هم مى نامند.

ايرادى كه گروه نتورى كارتا دارد به نظرم اين است كه دليل اصلى مخالفت اش با اسرائيل ريشه در تعابيرشان از تورات دارد و نه سر مساله ى غصب زمين مسلمانان. در واقع اين گروه چيزى است شبيه انجمن حجتيه ى خودمان فقط از نوع يهودى اش! يعنى آنها مى گويند كه هنگامى كه ماشياخ ظهور كند خودش همه را يهودى مى كند و تا آن موقع كسى حق ندارد در سرزمين اسرائيل حكومت يهودى تشكيل دهد. فكر مى كنم اگر به يكى از خاخام هاى شان بگويى كه تو اومانيست هستى خيلى بهش بر بخورد!

Posted by: عليرضا at November 12, 2004 3:47 AM


 
پيوند  
نقد و نظر 3
چاپ کن
بفرست